Revision Nordjylland holder sommerferielukket i uge 28, 29, 30 og 31. 
Ved akut behov kan Tom Picano træffes på tlf. 40 37 11 88.

Ydelser

Iværksætter

Der er mange aspekter at tage i betragtning når du starter en virksomhed. Vi kender disse aspekter til bunds og vi guider dig gerne igennem opstartslabyrinten. Vi har mange års erfaring med iværksættere og rådgivning i forbindelse med opstart af virksomhed.

Vi samarbejder bl.a. med Nordjysk Newbizz, som omfatter startvejledning for iværksættere. Derudover er vi medlem af Aalborg Alliancen, hvor vi i fællesskab med 500 andre virksomheder arbejder på at skabe flere arbejdspladser.

Her er et udkast til nogle at de ting du skal have i tankerne inden opstart:

Forretningsplan

Målsætninger

Strategiplan

Markedsundersøgelser

Budgetter

Finansiering

Investeringer

Virksomhedsform

Registrering af virksomheden

Moms regler

Regnskabspligt

Forsikringsforhold

Derudover er vi gerne behjælpelige med kontakt til andre kompetente rådgivere du kan få assistance fra i opstartsfasen. Du er velkommen til at kontakte os for yderligere oplysninger og et møde hos dig eller på vort kontor. Mødet er naturligvis uden omkostninger for dig.

Bogføringsassistance

Vi yder bogføringsassistance hos dig eller på vort kontor via vores online regnskabsprogram. Vi arbejder med flere forskellige systemer bl.a. E-conomic, Dinero, Navision, C5 m.fl..

Opgaverne vi kan være behjælpelige med kan være:

Bogføring af daglige bilag (finansbogføring)

Løn beregninger, lønafregninger, a-skat, ambi, atp m.v.(lønadministration)

Debitorfakturering (alt indenfor debitorstyring)

Kreditorbogføring (alt indenfor kreditorstyring)

Afstemninger af bankkonti, løn o.s.v.

Indberetninger m.v. herunder bl.a.:

Momsberegning og momsangivelser

Lønsumsberegning og angivelse

Forretningsgange

Resultatopfølgning m.m.

Ring og lad os give dig et uforpligtende tilbud. Så kan du bruge din tid på det, du er god til – at drive din virksomhed.

Internt benytter vi e-conomic.dk, et internet baseret økonomisystem der fylder de fleste mindre og mellemstore virksomheders økonomistyringsbehov. Fordelen er, at der er adgang til systemet fra enhver PC der har adgang til internettet og at E-conomic efter vor opfattelse er dygtige til support via deres on-line chat. Vi kan tilbyde dig rabat i opstarten hvis du vælger e-conomic gennem os.

Regnskab og revision

Regnskaber

Udarbejdelse af interne – og eksterne årsrapporter, skatteopgørelser m.m.. Vi udarbejder regnskaber for alle typer virksomheder.

Revision

Som udgangspunkt udarbejder vi årsrapporter med baggrund i kravene fra årsregnskabsloven. Vi kan stå for udarbejdelse af årsrapporten på baggrund af den interne bogføring eller vi kan assistere med gennemgang og vurdering af materialet som ligger til grund for årsrapporten udarbejdet internt i virksomheden. For selskaber er det lovkrav at årsrapporten indsendes til Erhvervsstyrelsen digitalt via XBRL. Det er dog stadig (2016) muligt at indberette manuelt.

Vi kan være behjælpelige med udarbejdelse af både den eksterne årsrapport samt den interne årsrapport til brug i virksomheden.

Budgettering, skatte- og økonomirådgivning

Vi står til rådighed i forbindelse med udarbejdelse af:

Budgetter

Budgetopfølgning

Perioderegnskaber

Indberetninger til brancheorganisationer

Oprettelse af selskaber:

I samarbejde med advokat opretter vi selskaber og udarbejder alle tilhørende dokumenter, herunder stiftelsesdokument, vedtægter, udarbejdelse af ejerbog, indberetning til lovpligtig ejerregister m.v.

Skønsmand og kurator:

Vi fungerer også som skønsmand i retssager samt som kurator i forbindelse med virksomhedskonkurser.

 

Vi står til rådighed i forbindelse med udarbejdelse af:

Skatteforhold og skatteplanlægning

Finansieringsforhold

Assistance i forbindelse med skattesager

Køb og salg af virksomheder

Ansættelseskontrakter

Ejendoms salg – og investering

Leasingaftaler

Køb og salg af driftsmidler

Optimering af salg til kunder

APV(Arbejdspladsvurdering)

– samt mange andre ad hoc opgaver.